Proje Yöneticisi oluyorum GÜN-1 - B. Arda AKIN

Proje Yöneticisi oluyorum GÜN-1

13.06.2025 Cuma,                                                                                                            Ankara/Türkiye


merhabalar,


bu yazımda nasıl proje yöneticisi olduğumun başlangıcı olarak adlandırıyorum. Çünkü artık daha çok kendimi bir projeci gibi görüyorum. Kısaca kendimden bahsedeceğim ama detaylar için  ... buraya bakabilirsiniz. 


Ben Batuhan Arda Akın, 2021 yılında özel bir şirkette makine mühendisi olarak başladım. yaklaşık 4 senedir aynı şirkette çalışıyorum ve son 1 senedir proje mühendisi ve proje yöneticisi olarak geçiyorum. bu süreçte yaşadıklarımı hem kendime deneyim hem de bir günlük gibi yazacağım. 


evet, şimdi mevcutta bir projemiz var. İtalyanlarla birlikte çalışıyoruz. Proje konumu küba ve 25038 kodunda. yani 2025 yılının 38. teklifi kabul edilmiş ve işleme alınmış. kısaca işi özetlemek gerekirse Kübada yapılacak olan bir cam fabrikasının harman hazırlama binasının çelik imalat işlerini yapıyoruz. bu işin tamamı 590 ton çelikten imal edilecek bir bina. Daha önceden bina içerisinde bulunan silo, bunker, elevatör, konveyör gibi malzemelerin projelendirmesini, imalatını ve sevkiyatını yapmıştık. şimdi ise binanın kendisini projelendirdik ve imalatına devam ediyoruz. imalatını tamamladığımız yaklaşık 283 ton bir malzeme var ve italyanlarla görüşerek bunların sevkiyatını organize ettik. FCA tipi bir teslim şartımız bulunuyor. (Bu teslim şeklinde satıcı malları, satıcının işyerinde veya belirlenen başka bir yerde, alıcı tarafından tayin edilen taşıyıcıya veya başka bir kişiye teslim eder. Bu teslim şeklinde satıcı, hasarı ve masrafları kendisine ait olmak üzere, malların ihracat gümrük işlemlerini tamamlamalıdır. Teslim anından itibaren malla ilgili tüm masraf ve riskler alıcıya geçer.) 


5 adet open top 40' konteyner cumartesi günü, 6 adet open top 40' konteyner ise pazartesi günü göndereceğiz. toplam open top başına 20 ton yükleme gibi bir hedefimiz var çünkü italyanlara bu şekilde yükleyebileceğime dair bir söz verdim. Yakalayacağıma da inanıyorum. şuan için boyadan gelen malzemeleri düzenliyoruz. paket listelerini ayarlıyoruz. etiketlerini yapıştırıyoruz. ilk yazım olduğu için muhtemelen çok fotoğraf eklemeyeceğim ama mümkün olduğunca hayal edebilmek ve kendime hatırlatmak için resimler ekleyeceğim.

neyse, konuyu dağıtmadan kısaca bugunkü işlerden bahsedeyim, şimdi burada bulunan malzemeleri göndereceğimiz için en önemli olay paket listesi. paket listesi bütün işlerin en önemli konusu çünkü paket adetleri doğru olmalı ki, gümrüğe takılmasın. ayrıca yapılan beyanname, konşimento, fatura işlerinde de bunu not olarak yazıyorsun. bu hatalı olduğu zaman yandın demektir. örnek bir paket listesi görseli bıraktım aşağı.


HS kodu dediğimiz şey, uluslararası ticarette her malzemenin bir numarası var. onu bildiriyorsun. o da ayrı sıkıntı. yanlış yazdığında ya da hatalı geçtiğinde yine gümrüğe takılıyor. yani kısacası işi sabunlamadan yapmak zorundasın. bu işler de hatalar gerçekten çok yüksek maliyetlere sebep olabiliyor. Ayrıca bu konşimento gibi bir şey. konşimento buna çok benziyor. burada gördüün brüt ağırlık ile net ağırlık önemli. biz şuan gemi ile yükleme yapacağımız için kantara girecek ve tartılacak. bu konteynera ne kadar malzeme yükledin diye. bir de beyanname durumu var. onu da bir gümrük müşavirlik ve danışma firmasıyla istediği bilgileri gönderiyorsun senin adına hazırlıyor. gerçekten çok uzun bir işlemmiş. boş olduğum bir vakit belki ayrıca bunları yazabilirim. her neyse şuan için 5 konteyner var (40' OTC) bunlar için toplam 100 ton malzeme hazırladık. yüklemesini gerçekleştireceğiz. Daha profösyonel görünebilmek adına çeliklerimiz üzerine etiketler yaptık. hem şantiyede rahat bulunması için hem de bunların daha rahat ayarlanabilmesi için. Şuan yarınki sevkiyata hazır. tam olarak 34 paketimiz bulunuyor ve evraklarımız hazır.








Yorum Gönder

0 Yorumlar