16.06.2025,Pazartesi
Ankara/Türkiye
pazar günü inanılmaz bir yorgunlukla fabrikadan çıktık. Ben şunu anladım ki 6 konteyner imkanı yok bugün yükleyemezmişiz. şöyle ki, pazar günü bütün işlemlerimizi, paket listelerimizi hazırlamak için fabrikaya geldik. paket listesi muhabbetini biliyorsunuz zaten daha önceki ilk yazımda kısaca bahsetmiştim. Biz toplamda 3 tırı cumartesi ve pazar günü yüklemesini yaptık. toplam tonaj olarak 59 ton gibi bir çeliği konteynerlara yükledik, irsaliyelerini kestik mühürlerini taktık ve gönderdik. ardından 3 tır kaldı bunları yüklemeye başladık. Bu arada yüklemeyi Hi-up ile yapıyoruz. konteynerlarımız open top 40' olduğu için yüklemesi daha kolay oluyor. bu şekilde devam ederken, geçtiğimiz cumartesi gününün faturası ve beyanname işlerini hazırlamaya başladık. Alışık olduğumuz için kontrollü bir şekilde proforma faturamı hazırladım. projeden sorumlu mühendis ben olduğum için teklif aşamasından sevkiyatına ve hatta işin devreye alınmasına kadar proje yöneticileri ilgileniyor. Bu sebeple işin doğru gittiğine emin olmak için sevkiyatın başında durabiliyoruz. imalat ve kalite mühendisi arkadaşlarım da bu konuda artık tecrübelendiler.
cumartesi günün bütün konşimento, beyanname vb. işlerini tamamladık. bunlarla ilgili olarak italyanlarla mailleştik. gerekli evrakları gönderdik ve cumartesinin defterini kapattık.
bugunkü yükleme canımıza okudu. konteynerlar leş gibi gress yağlı bir şekilde gelmiş onları geri yıkamaya gönderdik(2 adet konteynerı). onlar geldi, yükleme tamamlandı derken toplam brüt ve net ağırlıklarını tamamladık. gece saat 12 de fabrikadan çıktık. şükür sorunsuz ve kazasız bir şekilde 230 ton malzememizi derince gümrük limanına gönderdik. 21 Haziranda gemi yola çıkıyor. gemi yola çıktıktan sonra kübaya varması 2 ay sürüyor. bakalım umarım yoğun çalıştığımızdan kaynaklı hata yapmamışızdır. çünkü son 3 günde 38 saatten fazla çalıştık.
0 Yorumlar